Hitéleti kirándulás Zircen és Lókúton

Július utolsó napján látogatást tettünk 30 fős hitéleti csoportunkkal Zircen. Utunkon elkísért bennünket Káptalanfa plébániai kormányzója, Paál Ede Atya két kedves segítőjével együtt.

A kirándulásunk első állomásán megtekintettük az Apátsági templomot idegenvezetőnk segítségével. Rengeteg gyönyörű festményt és szobrot csodálhattunk meg a templom hűvösében.

Ezután megnéztük az egyháztörténeti kiállítást, ahol a ciszterci szerzetesek mindennapjait és az Apátság történelmét ismerhettük meg a maketteken és interaktív videókon keresztül.

Az Apátság ajándékboltjában mindenki talált kedvére való szuvenírt, amit boldogan mutattak meg később itthon mindenkinek.

A sok látnivaló és érdekesség után megéheztünk és elmentünk ebédelni a zirci Cuha Völgye étterembe. A négyszemélyes tálakon többféle hús és köret közül választhatott mindenki ízlése szerint.

Ezúton is köszönetünket szeretnénk kifejezni az étterem dolgozóinak a fenséges és bőséges falatokért és kedves vendéglátásukért.

Kirándulásunk következő úti célja Lókút volt. Schaffer Zoltán Atya fogadott bennünket, aki megmutatta nekünk a templomot és egy szentmisén közösen imádkoztunk a helyi hívekkel együtt.  A mise után lakóink beszélgettek még Zoltán Atyával, felemlegetve a régi közös emlékeket.

Megköszöntük Zoltán Atya vendégszeretetét és jó hangulatban elindultunk hazafelé. Útközben még megálltunk a devecseri fagyizónál és fagyival enyhítettünk a nyári meleg okozta hőséget.

Kellemes emlékekkel telve vidám hangulatban érkeztünk meg.