Kirándulás a Művészetek Völgyébe

Július 26-án délután indultunk el Vigántpetendre és Kapolcsra, a Művészetek Völgyébe. Vigántpetend a Bakony hegyvonalát és a Balaton felvidéket elválasztó Egervölgyben fekszik. A mintegy 700 éves településen az Eszterházy család építtetett plébániát, és templomot. Nyaranta a 240 éves plébánia épületében galéria várja a látogatókat. Csapatunk a népi falvédőket, és a paraszti élet használati tárgyait, eszközeit bemutató kiállítást tekintette meg. Személyes, bensőséges volt az előadás, hiszen a tárlatvezető hölgy egyik lakótársunk tanárnője volt egykoron. Ajándékba szép képeslapokat, prospektusokat, és egy gyönyörű hímzett falvédőt kaptunk, és megbeszéltük, hogy alkalomadtán ellátogat intézményünkbe Lesencetomajra.

Ezután Kapolcsra vezetett utunk. Megnéztük a hangulatos utcákat, a kirakodóvásárt. Az árusok nagyon sokféle portékát árultak: kerámiákat, ékszereket, ruházati cikkeket, játékokat, illatszereket, bőr díszműveket. A délután folyamán népdalénekesek, és táncosok is felléptek. A sütödékben finomabbnál finomabb ételek készültek. A nagy melegben hűsítő fagylaltot is fogyasztottunk.

Megtekintettük a „Retró tárgyak múzeumát”, mely nagyon elnyerte mindannyiunk tetszését. A kiállított tárgyak fiatal korunk hangulatát idézték fel bennünk: játékok, műszaki cikkek, ruhák, újságok, könyvek bakelit lemezek és kazetták.

Hazafelé indulva Tapolcán tettünk egy kitérőt, itt a tóparton sétáltunk vadkacsák, és gyönyörű halak társaságában. A séta után betértünk egy pizzériába, ahol nagyon finom pizzát ettünk, majd kissé elfáradva, de rengeteg jó élménnyel, érzéssel gazdagodva tértünk vissza otthonunkba.

Köszönjük ezt a nagyon szép és felejthetetlen napot!