Nyaralás Erdélyben

2015.06.22-06.25 között csodálatos 4 napot töltöttünk Erdélyben. Kirándulásainknak az időjárás is kedvezett. Idegenvezetőnk segítségével nagyon sok helyet , tájat barangoltunk be. A teljesség igénye nélkül egy kis ízelítő az élményeinkből: Elsőként Erdély nyugati kapujában,  a Királyhágóról tekintettünk a  feledhetetlen  kilátásra. Rövid pihenő után Bánffihunyadon  álmélkodtunk  a helybéli cigányság különleges bádog villáiban. Utunk Kolozsvárra vezetett, ahol Mátyás király szobrát tekintettük meg, majd egy rövid sétát tettünk a városban.Bármennyire is élveztük az utat már alig vártuk , hogy megérkezzünk szálláshelyünkre.  Csíkszeredán nagy szeretettel és finom vacsorával vártak bennünket. Másnap reggeli után rögtön útra keltünk. Elsőként Szovátát céloztuk meg, ahol  körbejártuk a Medve- tavat, majd Madéfalván álltunk meg, hogy tiszteletünket rójuk le a székely vértanúk előtt. Utána Csíksomlyóra zarándokoltunk, ahol a könnyező Szűz Mária szobránál mi is fohászkodtunk.Volt is miért hisz a Békás szorost meglátva elállt a lélegzetünk. Először a Pokol kapuján kellett átjutnunk, hogy elérhessünk a Tündérkertbe. A  látvány megjutalmazott minket a út fáradalmaiért. A Gyilkos-tó szintén csodával töltött el minket, de arra nem bátorodtunk fel, hogy csónakázzunk is rajta, bár a lehetőség meg volt rá. Hazafelé menet Gyergyószentmiklóson néztünk meg egy örmény templomot, de mégis  nagyobb hatást gyakorolt ránk a Marosfőn látott ortodox kolostor.  Egy kedves apáca kalauzolt végig bennünket, megmutatva lakóhelyüket, imaházukat,  csodálatos munkáikat. A fáradtságos nap után bíztunk abban, hogy hamar nyugovóra térhetünk, de lakóinkat a sok élmény felpezsdítette. A motelben rögtönzött discóval és behűtött itallal csillapítottuk szomjukat. A következő napon Tusnád borvízét kóstoltuk, majd megismerkedtünk  a Szent Anna-tó legendájával és látványával. Törcsvárra érkezve Dracula kastélyát jártuk be, ahol a  szűk folyosók, alacsony bejáratok és csigalépcsők igazi túratechnikát követeltek tőlünk. A brassói Fekete-templomban jól esett a hűvös levegő a kinti forróság után. Hazaérkezve már bizony kissé elcsigázottan tértünk nyugovóra. Visszafelé jövet már csak  ajándék vásárlásra  maradt időnk.

Köszönjük, hogy részesei lettünk ennek a gyönyörű útnak.