Balatonboglári kirándulás

2020. augusztus 3.

Az időjárással szerencsénk volt, hiszen egy augusztusi kánikulához képest, kicsit borús, esős, de mégis kellemes napnak indult ez a hétfő. Nagy lelkesedéssel és optimistán kezdtük meg utazásunkat Darvastóról.

Tapolcáról vonattal mentünk le Badacsonyba, majd onnan tovább, a nagy Katamarán hajóval a túl partra, Fonyódra. A hajón sokan fényképezgettek, élvezték a szelet és a felettünk szálló sirályok hangját.

Mivel B.boglárra tartottunk, de még volt egy kis időnk a vonat indulásáig, addig sokan körbenéztek a fonyódi hajóállomás közterén és kávéztunk is páran. Hamar átértünk, hisz csak egy megállót kellett megtennünk.

Bogláron voltunk pont ebédidőben, pár száz méterre a szabadstrandtól, a partisétányon, büfék hosszú sora várta betérő vendégeit. Sikerült elfoglalni az asztalainkat, ahol a kiszolgáló személyzet udvariasan, türelmesen vette fel az étel és ital rendeléseinket. A hatalmas menűválasztékból mindenki talált kedvére valót, mint pl.: cigánypecsenye, hurka-kolbász, rántott hús és sajt, hekk, hamburger vagy akár egy sima balatoni lángost. Az ételek mindenkinek nagyon ízlettek, ez szemmel látható volt az üres tányérokból is.

Ebéd után, bő egy órás szabadfoglalkozás volt, sokan megindultak a hosszú bazár sorok között, hogy vegyenek valami kis ajándékot szeretteiknek vagy maguknak.

Kora délutánra visszaért mindenki, így elindulhattunk a híres boglári Gömbkilátó felé. Nem tartott sokáig az út, hamar elértük a dombot, de csak a bátrabbak merészkedtek fel a több lépcsőfokos kilátóba, ahonnan gyönyörű látvány tárult elénk.

Már indulnunk is kellett a vonatra, hogy aztán elérjük a fonyódi hajónkat vissza Badacsonyba. Pont ekkor a nyakunkba  kaptunk egy kis záport, ami igazából mindenkinek jól is esett, hiszen napközben a levegő már felmelegedett. Elfoglaltuk a helyünket a hajón és megtettük a vissza utat, mire Badacsonyba kikötöttünk az ég is kitisztult.

Maradt még szabadidőnk, hogy megkóstoljuk az egyik helyi, kézműves fagylaltózóban a finomabbnál finomabb fagyikat.

A vonatunk kis késésben volt, lakóink örömére, így a helyi bazársoron még kedvükre tudtak nézelődni, vásárolni. Aztán megérkezett a vonatunk is, amire már kellemesen elcsigázva szálltak fel lakóink.

Tapolcán még egy utolsó utazás várt ránk, Darvastóig. A buszon még viccelődtünk, beszélgettünk, de sokan már bealudtak a jól eső fáradtságtól.

Darvastóra megérkezve, leszállás közben, lakóink lelkesen, de elbágyadva ismételgették, hogy nagyon jól érezték magukat és persze a kérdés, hogy mikor megyünk legközelebb is.