A II. gondozási egység kirándulása Salföldön

Csoportkép a kolostor falai között…

Egy forró nyári nap délelőttjén, 2023. augusztus 24-én a II. gondozási egység is felkerekedett, hogy az idei kirándulás alkalmával eddig a többség számára új helyet ismerjünk meg: a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Salföldi majorjában jártunk 33 fő ellátottunkkal és 7 fő kísérővel.
Reggeli után bérelt busszal, kellő izgalommal indultunk útnak. Elsőként a majorból az erdő mélyén található pálos kolostor romját fedeztük fel, ahova lovas kocsival jutottunk el. Ez igazi élmény volt mindenki számára. A kezdeti félelem a lovaktól, a kocsikázástól útközben feloldódott és vidám dalolászássá változott. A lovas kocsiról leszállva már sokan meg merték simogatni a lovakat. A pálos kolostorhoz a csoport többsége felsétált, megnéztük a régi, még most is monumentális falakat, majd lovas kocsival visszatértünk a majorba. Az ebédet (pizzát és bolognait) egy ábrahámhegyi étteremből rendeltük, amit a major árnyékot adó terasza alatt fogyasztottunk el. Ezután még mindenki könnyedén „megbirkózott” egy óriás palacsintával, amit hűsítő üdítő, majd frissítő kávé követett. Ajándéktárgyak (főként lovas kulcstartó, nyaklánc és póló) vásárlására is volt lehetőség. A major bejárása ezután következett: az őshonos magyar kutyafajták, a baromfiudvar (sokan itt láttak pulykát élőben), a magyar szürke marha, a bivalyok, végül pedig a kecskék, bárányok és a szamár, akik alig várták, hogy megsimogassuk őket.
Rekkenő hőségben indultunk Tapolcára, ahol még egy fagyival hűsítettük magunkat, hogy azután élményekkel és teli hassal térjünk vissza Darvastóra.
A nap gyorsan eltelt, de ezen a napon mindenki kívánsága szerint ehetett-ihatott, miközben a mindennapi problémák elkerültek minket, kellemes kikapcsolódásban volt mindenkinek része.