A II. gondozási egység kirándulása Sümegen

2022. augusztus 3-án, szerdán egész napos kiránduláson vett részt a javarészt II. gondozási egység 34 fő ellátottja és 6 fő kísérője. Mindenki nagyon várta már a közös programot, amit sok előkészület előzött meg.
Reggelit követően bérelt busszal indultunk Sümegre, ahol elsőként a várat vettük célba. A nehezen mozgó ellátottainkat vártaxi vitte fel, a többiek kellemes 15-20 perces sétával értek fel a hegyre, ahol felfelé haladva egyre gyönyörűbb kilátás tárult a szemünk elé. A felújított vár igazán impozáns látványt nyújtott és a nyári meleg ellenére a várudvart körülvevő szőlőlugasok kellemes árnyékot adtak.  A felvonóhídon keresztül jutottunk a belső várba, ahol rengeteg látnivalónk volt: a darabontok szobája, börtönkiállítás, várkápolna, sütőház, vármakett, fűszer és rózsakertek, vetítőterem, ágyuk, háziállatok, stb. A séta során többször megálltunk pihenni és szomjunkat csillapítottuk. Még bőven lett volna lehetőség időzni a várban, de a közelgő ebédidő miatt el kellett indulnunk lefele.
A bazársoron lévő büfékben fogyasztotta el mindenki az általa már előre kiválasztott finom ebédet és üdítőket. Pihenésképp egy-egy kedves ajándékot vásároltak maguknak ellátottaink.
Ezután következett az édes csábítás, a palacsinta, üdítő és a hűsítő fagyi, vagy jégkása. A nap másik csúcspontja a lovagi torna izgalmas, látványos előadása volt, melyet nagy érdeklődéssel tekintett meg mindenki.
Kellemesen elfáradva, élményekkel teli, feltöltődve tértünk vissza szemlére az intézménybe.

Kísérők: Molnár-Papp Gabriella, Sárközi Dániel, Maródi Nikoletta, Bíró Imréné, Prém Katalin, Zalánné Tanai Ildikó