Kirándulás Mosonmagyaróváron

Mosonmagyaróvár, 2018.08.22-24

1. nap

A T épület kis csapata 16 lakóval és 3 kísérővel a délelőtti órákban érkezett meg Győr-Moson Sopron megye 3. legnagyobb városába.

Az óvári vár, melynek épülete a helyi Agrártudományi Egyetemnek ad otthont, volt az első célpontunk.

Az intézmény egyik dolgozója, Kopf Tímea, aki egyébként a halászi Hagyományörző Egyesület elnöke, fogadott minket. A tárlatvezetésen túl, frissítővel és egy meghívással lettünk gazdagabbak. Meghívásunk másnapra szólt Halásziba, ahol a helyi népdalkör előadására lettünk hivatalosak.

De ne szaladjunk ennyire előre, mert addig még sok élményben volt részünk.

Az egyetemi tárlat megtekintése is már kihívást jelentett, ugyanis a lift éppen aznap romlott el. A kis csapat azonban összefogóbb volt, mint valaha, így kerekesszékes lakónk is feljuthatott az emeleti szintre. Ezután megéhezve, és kissé fáradtan fogyasztottuk el első ebédünket az egyetemi kollégium éttermében.

Ezután foglaltuk csak el szállásunkat az Erdős Apartmanban. Kis pihenő után azonban újból útra keltünk, hogy az óvári termálfürdő nyújtson enyhülést fáradt végtagjainknak. A Flexum elnevezésű strand, mely elnevezés Mosonmagyaróvár latin nevéből származik, számos lehetőséget biztosított a kikapcsolódásra. Nekünk azonban itt is észnél kellett lenni, több kézre is szükség volt, hogy egyik lakónkat mentőmellénnyel ellátva biztonsággal vízre helyezhessük. Nem maradt el a sikerélmény, a hálás mosoly.

A fürdőzés után ismét megéhezett a csapat, melyet a MC Donald tudott csak oltani nem kis mennyiségű hamburgerével, sült krumplijával és persze fagyival.

1. nap

Kiadós reggeli az apartmanban, majd séta a belvároson át a Futura élményközpontba.

Kihívások sora várt ránk, miközben megismerkedhettünk a Föld, a Víz, a Tűz, a Levegő rejtelmeivel. A sátorból rögtönzött Planetáruium  az égbolt csodáit tárta elénk, példát mutattunk bátorságból a lengő hídon, megtapasztalhattuk a légnyomás létét a fizika előadóban, megfigyeltük a víz erejét, és a domborzat változását és még sorolhatnánk, ízelítőt kaptunk a Duna alatti élővilágból és még sorolhatnánk.

Az élmények mindenkiben mély nyomot hagytak és persze újból megéheztünk. Indulás az Egyetemi Étterembe.

Ebéd után annyira fáradt volt csapatunk, hogy csendes pihenőt kellett beiktatni még az est i program előtt.

Az uzsonna elfogyasztása után rövid sétát tettünk a belvárosban, melyet fagyizással kötöttünk egybe. Majd  Halászi községbe látogattunk, ahová még előző nap kaptunk meghívást. A halászi népdalkör számos új népdallal és hagyományörző játékkal ismertetett meg bennünket. Lakóink ajándékokat  és rengeteg élményt, szeretet kaptak a kör hölgy tagjaitól. A szállásra késő este érkeztünk csak vissza.

3.nap

Elérkeztünk az utolsó naphoz, melyet már az összecsomagolással kellett kezdenünk. Elfogyasztottunk a magunkkal vitt hideg élelem összes maradékát, majd ismét Halászinak vettük az útirányt a Party szabadidőközpontba.

11 órakor indult el velünk a kis hajó a Mosoni-Dunán. Kényelmesen elhelyezkedve, szájtátva csodáltuk a Szigetköz állat és növényvilágát, miközben felelevenítettük tudásunkat, melyet a Futura Dunakutatójában kaptunk.

Visszaérkezés után a Party csárdában fogyasztottuk el jól kiérdemelt ebédünket, ahonnan teli hassal távoztunk.

Már csak az ajándékvásárlás maradt hátra, mely elengedhetetlen része minden tábornak. Itt is lehetőséget kapott minden lakó, hogy emléket hozhasson magával. A délutáni órákban élményekkel gazdagon, és kimerülten tért haza a társaság, hogy beszámolhasson az itthon maradtaknak is.

Már várjuk a következőt.

A kirándulásról készült fotók a következő linkre kattintva megtekinthetőek: